Ανακοινωσεις
Έκθεση Παρατηρητηρίου 2016 PDF Εκτύπωση E-mail
Κυριακή, 24 Απρίλιος 2016 17:24

Έκθεση Παρατηρητήριο 2016Δείτε εδώ την ανάλυση δεδομένων φοιτητών του ΑΠΘ σχετικά με τον τρόπο εισαγωγής και την τρέχουσα κατάστσαή τους.

Η παρούσα έκθεση είναι επανάληψη της προηγούμενης μελέτης που διεξήχθη το 2012 με βασικό ερώτημα την καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης στο ΑΠΘ σε ότι αφορά τους φοιτητές που ανήκουν σε ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες. Βασικά ερωτήματα για την ύπαρξη και τη λειτουργία του Παρατηρητηρίου όπως: «Ποιες είναι οι ευαίσθητες ομάδες στο ΑΠΘ;», «Πώς κατανέμονται στα Τμήματα;», «Ποια είναι η ακαδημαϊκή πορεία τους;» είναι εξαιρετικά δύσκολο να απαντηθούν λόγω της συχνά ασαφούς έννοιας της «ευαίσθητης ομάδας» και της δυσκολίας ανίχνευσης ατόμων σε τέτοιες ομάδες. Οι δυσκολίες αυτές οφείλονται κυρίως στην έλλειψη συστηματικής καταγραφής και παρακολούθησης μεγάλου μέρους των φοιτητών που αντιμετωπίζουν προβλήματα. Ως πιο άμεσα εφικτή προσέγγιση, που υλοποιήθηκε

 
Έργα προσβασιμότητας στη Σχολή Θετικών Επιστημών PDF Εκτύπωση E-mail
Κυριακή, 10 Μάιος 2015 14:08

Έργα προσβασιμότητας έγιναν πρόσφατα στη Σχολή Θετικών Επιστημών (Δ31 και Αμφιθέατρο) από την Πρυτανεία του ΑΠΘ μετά από αίτημα του Τμήματος Μαθηματικών και της Κοσμητείας της ΣΘΕ. Στο εν λόγω αίτημα, λήφθηκαν υπόψη και απόψεις φοιτητών ΑΜΕΑ ως προς τα προβλήματα που αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν καθημερινά. Τα έργα θα πρέπει να συνεχιστούν με τον ίδιο ρυθμό ώστε να είναι προσβάσιμες όλες οι αίθουσες διδασκαλίας. Το Τμήμα Μαθηματικών και η ΣΘΕ ευχαριστούν ιδιαίτερα την Πρυτανεία για την ευαισθησία που έδειξε στο θέμα αυτό.

 
Συμπεράσματα Ημερίδας για το BULLYING PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 04 Μάιος 2015 00:00

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εργασίες της Ημερίδας που διοργάνωσε το Παρατηρητήριο Φοιτητών Ευαίσθητων Κοινωνικών Ομάδων του Α.Π.Θ., με θέμα «Εκφοβισμός (Bullying): Μύθοι και Πραγματικότητες στη Διάρκεια των Σπουδών. Πρόληψη και Αντιμετώπιση».

Από τις εισηγήσεις των ομιλητών, όπου τονίστηκε η κρισιμότητα των επιπτώσεων του εκφοβισμού στο θύμα και η επικινδυνότητα της συνέχισής του, αλλά και από τις τοποθετήσεις των φοιτητριών και φοιτητών που συμμετείχαν στη συζήτηση που ακολούθησε, προέκυψε ξεκάθαρα η ανάγκη μιας οργανωμένης παρέμβασης με στόχο την καταπολέμηση του φαινομένου.

Eνόψει και της πρόσφατης ποινικοποίησης του φαινομένου είναι αναγκαίο, σε θεσμικό επίπεδο, να διαμορφωθεί στο Πανεπιστήμιο μία ξεκάθαρη πολιτική «μηδενικής ανοχής» απέναντι σε οποιαδήποτε μορφή εκφοβισμού. Μια πολιτική που θα ορίζει το φαινόμενο «εκφοβισμός» και θα περιγράφει τα καθήκοντα των Πανεπιστημιακών φορέων στο θέμα του εκφοβισμού, θα προβλέπει τις διαδικασίες επικοινωνίας των θυμάτων με τους σχετικούς Πανεπιστημιακούς φορείς, ενώ ταυτόχρονα θα εξασφαλίζει την προστασία της ταυτότητας του θύματος. Σε αυτά τα πλαίσια θα πρέπει να οριστούν από το Πανεπιστήμιο οι διαδικασίες επίλυσης εντάσεων καθώς και οι συνέπειες που θα προβλέπονται για τους δράστες του εκφοβισμού.

Με κύριο στόχο την ευαισθητοποίηση των μελών της Πανεπιστημιακής κοινότητας, χρειάζεται να οργανωθούν δράσεις που θα απευθύνονται στους διδάσκοντες και το προσωπικό, τους φοιτητικούς συλλόγους και τους ίδιους τους φοιτητές και τις φοιτήτριες. Οι δράσεις αυτές θα πρέπει να εστιάζονται σε διάφορες μορφές εκφοβισμού, στους λόγους για τους οποίους ο εκφοβισμός δεν είναι αποδεκτός και στους τρόπους αντιμετώπισής του όχι μόνον από το ίδιο το θύμα, αλλά και από κάποιον που γίνεται μάρτυρας ενός περιστατικού εκφοβισμού.

Για το σχεδιασμό δράσεων και την υλοποίησή τους είναι σημαντικό να συνεργαστούν όλες οι σχετικές επιτροπές με τις υπάρχουσες δομές του ΑΠΘ.

 
BULLYING PDF Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 23 Απρίλιος 2015 00:00

Bullying
Το Παρατηρητήριο Φοιτητών Ευαίσθητων Κοινωνικών Ομάδων του Α.Π.Θ. διοργανώνει Ημερίδα με θέμα:

Εκφοβισμός (Bullying): Μύθοι και Πραγματικότητες στη Διάρκεια των Σπουδών. Πρόληψη και Αντιμετώπιση

Τετάρτη 29 Απριλίου 2015,
11:00-14:00 Αμφιθέατρο II, ΚΕ.Δ.Ε.A
(Α.Π.Θ.)


Ομιλητές:
Νίκος Ζηλίκης, Καθηγητής Ψυχιατρικής Παιδιού-Εφήβου, Α.Π.Θ., Πρόεδρος Παιδοψυχιατρικής Εταιρείας Ελλάδος

Μαρία Αρχιμανδρίτου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Eγκληματολογίας, Νομικής Σχολής Α.Π.Θ

Άλτα Πανέρα, Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια, Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης, Α.Π.Θ

 
Σεμινάριο για τη βελτίωση της επικοινωνίας των μελών ΔΕΠ με τους φοιτητές PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 03 Νοέμβριος 2014 00:00

Σεμινάριο από το ΚΕΣΥΨΥ ΑΠΘ για τη βελτίωση της επικοινωνίας με τους/τις φοιτητές/τριες

Με την έναρξη του καινούριου ακαδημαϊκού έτους και προκειμένου να υποστηρίξει τα μέλη ΔΕΠ στο έργο τους, το Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης (ΚΕ.ΣΥ.Ψ.Υ.) διοργανώνει σεμινάριο με στόχο τη βελτίωση της επικοινωνίας με τους/τις φοιτητές/τριες. Με αυτό το στόχο το Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης (ΚΕ.ΣΥ.Ψ.Υ) του Α.Π.Θ καλεί το διδακτικό προσωπικό του Α.Π.Θ σε ενημερωτικό σεμινάριο, με θέμα «Συμβουλεύοντας και υποστηρίζοντας τους φοιτητές και τις φοιτήτριες – Ο ρόλος των διδασκόντων».

Στο σεμινάριο θα συζητήσουμε τα ειδικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές/τριες και πώς αυτά εκφράζονται στην καθημερινή τους ζωή και επηρεάζουν τη συμμετοχή στις σπουδές τους. Ακόμα, θα υπάρχει η ευκαιρία για ανταλλαγή εμπειριών σχετικά με τις δυσκολίες που συναντούν οι διδάσκοντες/ουσες στην αλληλεπίδρασή τους με τους/τις φοιτητές-τριες και στη διαχείριση και αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν σε αυτήν. Τέλος, θα παρουσιαστούν προτάσεις για τη βελτίωση της επικοινωνίας και την αποτελεσματικότερη υποστήριξη των φοιτητών/τριών.

Εισηγήτρια: κ. Πανέρα, Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια, ΚΕ.ΣΥ.ΨΥ., Α.Π.Θ.

Το σεμινάριο θα διεξαχθεί στις 13/11/2014, από 11:00 π.μ. έως 13:00 μ.μ., στο Αμφιθέατρο «Αχιλλέας Πανέτσος» της Κτηνιατρικής Σχολής Α.Π.Θ.

Παρακαλούμε να δηλώσετε τη συμμετοχή σας (ονοματεπώνυμο, σχολή, ιδιότητα, τηλέφωνο επικοινωνίας) στην κ. Κυργιαφίνη, μέσω e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ή τηλεφωνικά, στο 2310 991376.

Δείτε ΕΔΩ τη σχετική ανακοίνωση.

 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 Επόμενο > Τέλος >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL